Vraag n.a.v. het boek "Levend geloof" van ds. C. G. Vreugdenhil

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Geachte ds. Vreugdenhil,

Uw boek "Levend geloof" heb ik, nadat ik er vorig jaar op een Daniëlkamp attent op was gemaakt, op de bondsdag gekocht. Het is een heel mooi en verhelderend boek. Jammer dat er geen antwoorden bij de vragen staan omdat het vaak zo nauw luistert. Vooral de vr. 2.1; 2.5; 3.1 en 3.5 van deel A. (verder ben ik nog niet gekomen in het boek.)

A. Kan het zijn dat God je iets laat zien wie Hij is, wie jij bent maar ook dat je Zijn liefde mag ervaren, maar dat je niet de onderscheiden Persoonskennis hebt van de Vader, de Zoon en de H.G.? Dus zonder dat je Christus kent?

B. En wat is het kennen van de Heere Jezus?

Antwoord

 A. Ja, dat kan. Ik leg dat hier niet breed uit, maar ik stuur twee bijlagen uit mijn boekje “Bekering ook voor jou”?'. Daar vind je het antwoord op je vraag.

B. Eigenlijk zou je alle hoofdstukken uit het genoemde boekje moeten lezen om het voor jezelf duidelijk te krijgen. Als je echt geïnteresseerd bent, zul je dat wel doen, denk ik. Sterkte ermee.

Ds. C. G. Vreugdenhil

bijlage 1

bijlage 2

Lees meer artikelen over:

boeken