Vreemde gewaarwording

drs. M.P.J. Beeres / 2 reacties

Vraag

Ik had laatst een redelijk zware tas in mijn handen, die ik na een paar minuten op de grond zette. Mijn vingers bleven daarna helemaal krom staan en ik kreeg ze niet meer recht. Dit duurde een paar minuten, toen 'schoten' ze los en kon ik ze weer bewegen. Het was een vreemde gewaarwording. Wat is dit precies?

Antwoord

Beste …

Ik kan me voorstellen dat dit een vreemde gewaarwording was. Het is heel gebruikelijk dat je spieren in een soort kramp schieten als ze een tijdje onder een hoge belasting in een bepaalde houding worden gedwongen/gehouden. De gewrichten in je vingers en handen zijn eigenlijk verpakt in een soort kapsel en als die erg onder druk staat kan dat even verstijven. Als je het even wat tijd gunt komt het vanzelf weer los. Vooral omdat het zo gerelateerd is aan iets zwaar tillen is het geen signaal of voorbode van een bepaalde aandoening.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Drs. M. P. J. Beeres

Lees meer artikelen over:

medisch
2 reacties
Catherine
Als ik een beetje intensief de krant lees, heb ik het al. Mn vingers blijven helemaal in die kramphouding staan. Ik wapper dan even met mn handen en dan is het zo weg. Misschien dat magnesium slikken helpt ? Werkt ontkrampend.
Roos18
aan de vragsteller..

Catherine geeft je een hele goede tip! Slik Magnesium, is heel goed voor je spieren.. probeer maar is, elke dag een capsule van 500 mg., en binnen een week ben je er waarschijnlijk vanaf als het daar aan ligt.