Ongemerkt zwanger

A. Kwakernaak / Geen reacties

Vraag

Gisteren vond ik in mijn onderbroek iets dat ik van vorige zwangerschappen onmiddellijk herkende als slijmprop, maar ik ben helemaal niet zwanger! Kan ik ongemerkt toch zwanger zijn, of zou er een andere verklaring voor zijn? Moet ik anders naar een dokter gaan?

Antwoord

Ik denk dat het een slijmprop is die te maken heeft met je ovulatie of eisprong. In de periode rondom de eisprong is er altijd iets meer afscheiding dan normaal en dit kan slijmerig zijn.

Het kan niet zo zijn dat je ongemerkt zwanger bent. Je zou dan namelijk op het punt staan te bevallen. Je verliest een slijmprop meestal in de laatste twee weken voor de bevalling plaatsvindt. Ik neem aan dat je dan aan andere kenmerken van je lichaam al gemerkt zou hebben dat je zwanger bent. Dus het is niet nodig om hiervoor een arts te bezoeken. Tenzij je erg ongerust bent. Maak dan een afspraak.

A. Kwakernaak

Lees meer artikelen over:

medisch