Lange gezellige verkering

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Als een stel (beiden 22) zegt dat verkering van zes jaar erg gezellig is, dat het meisje nog aan een nieuwe studie gaat beginnen en dat ze daarna misschien nog een keer gaan trouwen, klopt er dan iets niet? Tien jaar verkering, van je 16e tot je 26e, lijkt me niet bepaald gezond, zeker niet als het niet dringend noodzakelijk is...

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste ?

Wat is je vraag precies? Ben jij het meisje, dat een studie wil beginnen? Waarom zou je dat niet doen? Er hoeft toch geen tegenstelling te zijn tussen verkering hebben, aan trouwen denken en een studie beginnen? Of vind je dat getrouwde vrouwen niet iets naast/bij het huishouden zouden mogen doen? Wat beoog je met een studie, die kennelijk vier jaar in beslag gaat nemen? Zou je daarna niet willen gaan werken om je opgedane kennis ten nutte te maken? En wat is er mis met een lange verkeringstijd, zeker als je op je 16e -lees: erg jong- verkering krijgt? Ook dat “niet dringend noodzakelijk” kan ik niet plaatsen... Kortom: ik heb eerst een heleboel vragen aan jóú!

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

relaties
2 reacties
Bontje
Als je als vrouw een studie doet en je bent getrouwd is daar niets mis mee, maar hoe denken jullie erover om dan aan family planning te doen.
Studeren met stage en alles wat erbij komt kijken is echt niet goed als je kinderen hebt.
Wat is een goede weg hierin? Ik zit met hetzelfde probleem, mijn vriend en ik moeten ook nog een paar jaar studeren. Ik zou het wel gezellig vinden om in een studentenhuisje te wonen, maar liever zonder kinderen! Maar is dat wel Bijbels?
lydian
Ik begrijp haar geloof ik wel!
Ik ben het met hem/haar eens. Een verkering van 10 jaar is niet gezond! Natuurlijk je kunt tijdens je studie ook trouwen, maar dan moet je met minder tevreden zijn, je hebt dan namelijk nog geen inkomsten.
Ik heb zelf 4 jaar verkering, vanaf mijn 16e. we hebben een huis gekocht en hopen snel te trouwen... Dit is veel gezonder, terwijl ik 4 jaar verkering al aardig lang vind. Je begint naar elkaar te verlangen. Je wilt bij elkaar zijn. Als je dit verlangen niet hebt, moet je je sterk afvragen of de ander wel wat voor je is! Want als dat verlangen nu niet komt?

Je kunt er ook voor kiezen om i.p.v. de studie te gaan werken. Dan zou het mogelijk zijn om in een huurhuis te gaan wonen en staat een kind niet in de weg!