Ik zal mijn hand op Jezus leggen, Amen op Zijn Offer zeggen!

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wie kan mij vertellen uit welk gedicht/lied de volgende woorden komen: "Ik zal mijn hand op Jezus leggen, Amen op Zijn Offer zeggen!" en hoe de rest van dat gedicht/lied luidt?

Antwoord

Deze dichtregel wordt regelmatig in preken aangehaald, zonder dat de afkomst bekend is of vermeld wordt. Ook wij hebben dat niet kunnen vinden. Het lijkt overgezet uit het Engels en is mogelijk afkomstig van een van de Schotse Puriteiten. Het heeft wel wat weg van de stijl van Robert Murray McCheyne, maar zeker weten doen we het niet. Misschien dat iemand anders het antwoord heeft?

Redactie Vragenrubriek