Graag zou ik dichter bij God willen komen. Hier heb ik strijd over. Ik zou het f...

D. van Genderen / Geen reacties

Vraag

Graag zou ik dichter bij God willen komen. Hier heb ik strijd over. Ik zou het fijn vinden om een cursus, liefst schriftelijk, te volgen die hier op ingaat. Dus die niet alleen namen en feiten behandelt, maar echt ingaat op hoe je tot God moet komen. Ik zou het fijn vinden als die cursus op het reformatorisch gedachtengoed berust. Weet u zulke cursussen?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat een prachtig verlangen heb jij, dat je dichter bij God wil komen. Weet je, ik heb de afgelopen dagen nagedacht over je vraag en er ook om gebeden, en telkens kwam hetzelfde antwoord in mijn gedachten. Veel belangrijker dan het volgen van een cursus, is dat je in de Bijbel gaat lezen. Elke dag. Je zou 1 hoofdstuk uit het Oude Testament kunnen lezen en 1 hoofdstuk uit het Nieuwe Testament. Begin dan in Genesis en in Mattheus.

Als je ergens God beter leert kennen, is het wel in de Bijbel. Omdat de Bijbel Gods eigen Woord is. En die woorden van Hem zijn levend en krachtig. Hij wil daardoor tot je spreken en je ogen openen voor de Heere Jezus. Bid daar ook maar om.

Ik weet niet of je de Heere Jezus persoonlijk kent als je Heiland en Verlosser. Misschien nog niet. Dat is wel het allerbelangrijkste als je God beter wilt leren kennen. Vraag maar eenvoudig aan Hem of Hij je zonden wil vergeven, bekeer je en geloof in Hem. Dan ontvang je ook de Heilige Geest, Die je wel helpen om God en de Heere Jezus beter te leren kennen en te groeien in het geloof. Weet je, het mooie is dan, en dat proef ik al een beetje in je vraag, dat je verlangen dan sterker wordt om dichter bij God te komen en Hem beter te leren kennen.

Je zou ook eens kunnen kijken op de website van stichting HeartCry (www.heartcry.nl). Daar vind je goede artikelen en toespraken die hier speciaal op ingaan.

Van harte wens ik je Gods zegen,
Dirk van Genderen

Lees meer artikelen over:

geloofszekerheid