Dominees dragen geen trouwring

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

Wat is de reden dat een groot aantal dominees binnen de Gereformeerde Gemeenten geen trouwring draagt?

Antwoord

Beste vraagstel(ler)ster,

Meerdere jaren droeg geleden droeg geen enkele predikant van onze gemeenten een trouwring. Wellicht heeft dat te maken met het dragen van een gouden ring uit Jakobus 2:2. Dan moest men als predikant het goede voorbeeld geven.

Maar later zagen diverse predikanten het onderscheid in tussen het dragen van een trouwring als symbool van trouw en het dragen van een sieraad. Zelf draag ik hem ook met een goed geweten. Anderen houden wellicht teveel rekening met de mening van andere mensen of zien het onderscheid niet voldoende.

Hartelijke groeten,
Ds. H. Paul

Tags in dit artikel:

predikant