(...) U vervolgde later in de preek dat u er bang voor bent dat velen te laat ge...

Ds. C. Harinck / Geen reacties

Vraag

Dominee C. Harink. U preekte onlangs bij ons (Ger. Gem. Herkingen). Rijk mocht u getuigen dat wie in de Zoon van God gelooft, behouden zal worden. U vervolgde later in de preek dat u er bang voor bent dat velen te laat geloven. Ik bid dagelijks voor mijn ouders, broertjes en zusjes of ze de Heere/Heere Jezus mogen leren kennen. Hoe moet ik die opmerking van u opvatten? Bedankt voor uw antwoord!

Antwoord

We lezen in de gelijkenis van de wijze en dwaze maagden dat de dwaze maagden, dat de dwaze maagden riepen: Heer, heer, Doe ons open (Matth. 25:11). Zij baden te laat. De deur was nu gesloten. Na de dood is er geen geopende deur van genade meer. Dan helpt roepen om genade niet meer. Dat bedoelde ik. Denk ook maar aan het vragen van de rijke man uit de gelijkenis. In dit leven moet je biden en zoeken en kloppen. Nu wil de Heere Zich laten vinden.

Ds. C. Harinck