Best verliefd willen worden

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongeman van 19 jaar. Sinds kort heb ik sterk het gevoel dat ik graag verkering zou willen hebben. Het lijkt wel op verliefdheidgevoel, maar ik ben niet speciaal gek op iemand. Is dit normaal? Klopt het dat dit gevoel vooraf gaat/kan gaan aan verkering hebben? Ik heb gewoon het gevoel dat ik wat ‘extra’s’ nog mis.

Misschien komt het wel doordat er in mijn familiekring mensen getrouwd zijn de jonger zijn dan ik en omdat in mijn vriendenkring er een aantal verkering hebben. Het lijkt me gewoon gaaf om verkering te hebben ofzo. Het is een soort gevoel, heel apart. Eerder had ik dit veel minder sterk of helemaal niet. Is dit gebruikelijk?

Antwoord

Beste jongeman,

Het lijkt me een prima groei naar volwassenheid... je realiseert je dat je best verliefd zou willen worden, een relatie zou willen aangaan. Nu het meisje nog! Waarschijnlijk kijk je vanaf nu ánders naar het vrouwelijk geslacht, ga je op zoek naar het meisje dat bij jou zou passen... ik wens je veel plezier en óók geluk toe: “wie een vrouw gevonden heeft, heeft iets goeds gevonden!”

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid