Ik zit behoorlijk in de knoop! Ik ben een jongen en heb verschillende relaties a...

Ds. J. Bos / Geen reacties

Vraag

Ik zit behoorlijk in de knoop! Ik ben een jongen en heb verschillende relaties achter de rug! In een eerdere relatie heb ik gemeenschap gehad met een meisje! Een paar jaar later kreeg ik met iemand anders verkering, waar ik nu nog steeds wat mee heb. Maar ook met haar heb ik gemeenschap gehad. Ik ben radeloos. Het is zo moeilijk om van deze zonde vandaan te blijven. Wat moet ik doen? Uitmaken van de relatie lijkt mij geen optie, maar soms denk ik: zou het niet beter zijn... Is er nog vergeving mogelijk? Deze vraag het liefst aan een dominee van de HHK of GGK.

Antwoord

Beste vrager,

Wat zullen we van deze dingen zeggen. Fijn dat je ermee "in de knoop" zit? Maar wat bedoel je daar mee. Vind je het vervelend voor jezelf? Houd je er geen goed gevoel aan over? Of schaam je je naar de meisjes toe? Of is er misschien bij jou schaamte voor God? Je noemt je daden zonde. Tegen wie? Besef je daar iets van? Dat je tegen God gezondigd hebt? Maar ook tegen deze meisjes en tegen jezelf, om van je ouders nog maar niet te spreken. Besef je eigenlijk wel dat je nu met twee meisjes tegelijk getrouwd bent? En dat ze zich straks niet meer voor de eerste keer kunnen geven aan een andere man die van haar houdt? Dat ze dan iets uit te leggen hebben? En wat ben je nu van plan? Hoe werk je je plannen nu verder uit?

Je vind het zo moeilijk om van deze zonde vandaan te blijven. Denk je dat Jozef het niet moeilijk gehad heeft? Hij vreesde echter de HEERE en rende er bij vandaan! Waarom zo'n haast Jozef? Omdat ik anders val meneer! En jij? Wat ga jij nu doen? Ga je afwegen tussen die twee meisjes en de in jouw ogen mooiste kiezen. Wat ben je eigenlijk voor een kerel? Mooi anoniem je vragen stellen. Waarom ga je niet naar een HHK- of een CGK-dominee toe? Misschien wel naar je eigen dominee als je er echt mee zit?

Met hartelijke groet,
Ds. J. Bos

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk