(...) Maar ik wil vooral een vriend hebben die mij steunt en die mij geeft wat i...

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jonge meid van 18 jaar en heb twee keer een langdurige relatie achter de rug. Bij de eerste pasten we niet bij elkaar, bij de tweede wel, maar ik zag hem niet meer zitten.. Ons niet meer zitten. Ik dacht: dat is niet wat ik wil in mijn leven, ik houd zijn persoonlijkheid niet vol. Ondanks dat doet het pijn, heel erg pijn. Zelfs als ik aan mij eerste relatie denk, en wat er allemaal is misgegaan. En als ik naar de tweede relatie kijk dan doet me dat nog veel meer pijn. Ondanks dat ik de eerste en de tweede relatie zelf heb uitgemaakt, houd ik van die jongen. Ik wil samen nog gezellige dingen doen. Maar ik wil vooral een vriend hebben die mij steunt en die mij geeft wat ik niet heb. En een vriend waaraan ik al mijn liefde kan geven, maar waarom kan ik dat niet? Waarom heb ik het nu al twee keer verprutst? Dat zijn de vragen waar ik mee zit. Ik weet wat dat God mij de juiste geeft als ik voor die persoon bestemd ben, maar waarom blijft het zón pijn doen? In mijn vriendengroep hebben ze allemaal een leuke vriend/vriendin en als ik hen zo zie brandt de vraag: waarom niet ik? Kan iemand mij hier antwoord op geven of advies?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste 18-jarige,

Twee relaties en blijkbaar met heel verschillende jongens. Schrijf eens op, wát je in hen aantrok, en wat juist níét. Maak twee lijstjes naast elkaar en wees daarbij heel eerlijk naar jezelf toe. Wat was jóùw rol, waarom heb jij het uitgemaakt? Wat houdt de steun in, die jij zoekt? Hoe zie jij je leven voor je, wat verwacht je ervan? Stel al dat soort vragen aan jezelf.
Succes, hoor! En laat nog maar eens van je horen,

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

verkering