Niet gevaccineerd en afgewezen voor stage

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Aan een dominee van de Gereformeerde Gemeenten. Hoe staat de GG tegenover vaccinatie? Ik ben afgewezen voor stage in een ziekenhuis omdat ik nooit ben gevaccineerd en dit ook niet wil. Kan ik dan nog wel de zorg in als vaccinatie al een ding is? Hoe moeten wij hier als christenen in staan?

Antwoord

Binnen de gereformeerde gezindte wordt hierover verschillend gedacht. Dat loopt vaak dwars door de kerkverbanden heen. Zie:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/tag/vaccinatie/