Ik ben ruim vier maanden geleden door een meisje afgewezen, wat ik een half jaar...

C. M. Chr. Rots - de Weger | Geen reacties | 20-10-2008| 00:00

Vraag

Ik ben ruim vier maanden geleden door een meisje afgewezen, wat ik een half jaar geleden al een beetje aan zag komen. Het liefdesverdriet is nog altijd niet over. Is dat normaal?

Antwoord

Beste verdrietige,

Ondanks het feit dat je al aan zag komen dat het meisje je zou afwijzen, heb je er meer verdriet van dan je had gedacht. Dat is niet zo gek, hoor. Je noemt het zelf “afwijzen”: dat is géén prettig gevoel.

Je schrijft niets over jezelf, over haar of over jullie samen zodat ik niet kan beoordelen hoe díép je verdriet is. Maar ik geloof graag dat het niet één, twee, drie over is. Gun jezelf gewoon wat tijd, zou ik zeggen.

Denk terwijl eens na over het woord “afwijzen”: wat betekent dat voor jou? Heeft dat wóórd met je verdriet te maken, en op welke manier dan?

Sterkte, hoor!
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
    18-02-1947
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Inactief
1559 artikelen
C. M. Chr. Rots - de Weger

Bijzonderheden:

Lees hier het grote afscheidsinterview dat Refoweb met Marijke had.

Bekijk ook:

 

 

 


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
Geen reacties
Je kunt niet (meer) reageren op dit bericht. De reactiemogelijkheid is niet geactiveerd of de uiterste reactietermijn van 1 maand is verstreken.

Terug in de tijd

Steken onder mijn linkerborst

Ik heb sinds enkele weken last van steken onder mijn linkerborst. Dit is even een venijnige pijn en zakt daarna weer weg. Het komt een paar keer per dag en ik kan het niet thuisbrengen. Na de steek do...
Geen reacties
20-10-2015

Geleend geld terug krijgen

Kan je als vader naar een advocaat stappen om geleend geld van je zoon terug te krijgen en kan dat tot een rechtzaak komen?
7 reacties
20-10-2017

Opperste Wijsheid in Spreuken

Wordt in Spreuken (22) Jezus aangeduid als Wijsheid en hoe kon Salomo dit in de Ik-vorm noteren daar hij het zelf niet was en hij er ook niet bij was toen zich afspeelde wat hier beschreven wordt? I...
Geen reacties
20-10-2022
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag