Ik heb nu twee jaar verkering (ik was toen 16, hij 17). Nu begin ik ineens erg t...

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik heb nu twee jaar verkering (ik was toen 16, hij 17). Nu begin ik ineens erg te twijfelen of ik wel (genoeg) van hem houd en of ik echt met hem verder wil. Hoe kan ik hier achter komen?

Antwoord

Lief twijfelaartje,

Probeer je gevoelens te analyseren: waar werd je twee jaar geleden verliefd op, geldt dat nu nog? Was het zijn uiterlijk, zijn sportiviteit, zijn karakter? Jij bent in die twee jaar gegroeid (of veranderd, dat kan ook), net als hij. Bedenk eens hoe zou jullie relatie er over vijf, over tien of twintig jaar uit kunnen zien... met andere woorden: is dit de man met wie je je verdere leven zou willen delen? Stel jezelf dit soort vragen. Én geef éérlijke antwoorden, want jezelf en hem voor de gek houden brengt je niet verder.

Jullie zijn nog jong, je zou ook een poosje een time-out kunnen afspreken. In ieder geval is de verkeersregel “bij twijfel niet inhalen” ook goed te gebruiken op je levensweg. Met andere woorden: doe niet iets waar je spijt van krijgt (zoals verkering hebben terwijl je dat eigenlijk niet ziet zitten) of waar je nu nog niet aan toe bent (je “binden”, terwijl je misschien juist wel “vríj” wilt zijn).

Gods zegen toegewenst!
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verkering