Vriendin vermaken (2)

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Mevrouw Rots, ik had u de vraag gesteld over het vermaken van een vriendin. Bedankt voor uw antwoord. Ik ben inderdaad een jongen van 20 jaar die graag een relatie wil hebben, maar ik weet ook niet zo goed wat ik met een vriendin moet doen. Vragen wat ze leuk vindt is een vraag en dan weet ik dat toch? Daar kan ik haar niet mee boeien, denk ik. En met seks ben ik helemaal niet bezig, nog nooit een meisje aangeraakt dus ik weet niet eens of ik dat wel durf.

Antwoord

Beste jongeman,

Dank voor je reactie! En dan gewoon nog maar weer een antwoord... zo ontstaat toch contact, een gesprek? Ik heb nu al het idee dat ik je wat beter leer kennen dan na je eerste brief.

Als jij haar vraagt wat zij leuk vindt en zij zegt: “een strandwandeling.” Ja, dan weet je dat. Kun je voor kennisgeving aannemen. Je kunt met dit antwoord ook iets dóén. Stel bijvoorbeeld voor om naar het strand te gaan, daar te wandelen, een kopje koffie te drinken bij een strandtent of een lekker visje weg te happen (weet je meteen of ze dat lekker vindt). Zegt zij: “ik vind het leuk om pannenkoeken te bakken.” Ja, dan weet je dat. Maar dit is niet het éinde van een gesprek! Het is het begin van samen iets ondernemen. Let maar op, van het één komt het ander. Misschien zegt zij wel héél iets anders dan ik hier nu maar even uit m’n mouw schud, maar je snapt me wel, denk ik.

Succes, en schrijf nog eens hoe het met je gaat!

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

contactkennismaken