Er zijn momenten dat ik hele natte plekken onder mijn oksels heb. Ik schaam me h...

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Er zijn momenten dat ik hele natte plekken onder mijn oksels heb. Ik schaam me hier echt voor. Als ik mijn jas uittrek dan valt het gelijk zo op. Ook al heb ik het niet warm, toch heb ik van die natte plekken. Is hier iets tegen te doen?

Antwoord

De één transpireert inderdaad veel meer dan de ander. Eerste advies: goede deodorant, laat je voorlichten bij de drogist. Eventueel heeft de huisarts ook wel een middel. In extreme gevallen worden botulineinjecties gebruikt (duur-niet alltijd vergoed-tijdelijk effect). Overleg ook hier wat voor jou de beste situatie is.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

medisch