Eerst zwart haar, later blond

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Hoe is het mogelijk dat je als baby zwart haar had dat later, als ze ouder wordt, blond wordt?

Antwoord

Helaas kan ik op deze vraag niet een antwoord geven. Het is wel gebruikelijk dat mensen die als volwassene donker haar hebben, als baby/kind lichter tot bijna blond zijn geweest (niet iedereen overigens, er zijn er ook die met zwart haar geboren worden en dat zo houden). Omgekeerd heb ik niet mee gemaakt. Het heeft in ieder geval te maken met de opname van pigment in het groeiende haar, maar waarom dat in de tijd verandert is niet duidelijk.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

harenmedisch