(...) Toch zou ik graag een boek willen lezen dat de taak als man beschrijft van...

Ds. P. Koeman / Geen reacties

Vraag

Sinds enkele maanden ben ik getrouwd, maar heb niet echt het gevoel dat ik echtgenoot ben. Het lijkt nog zo veel op vriend/vriendin. Dat is natuurlijk op niet elk vlak. Toch zou ik graag een boek willen lezen dat de taak als man beschrijft vanuit de Bijbel. En met aanmoedigingen; niet zomaar lukraak vertellen wat het moet zijn, maar ideeën geven hoe ik dat in kan vullen. Is daar een boek voor op de markt? Zou ook eventueel gericht mogen zijn op het vaderschap, maar daar is nu nog echt geen sprake van. Ik zou meer willen weten over het echtgenoot zijn; mijn verantwoordelijkheden. Het lijkt nog steeds zo eigengereid: geld uitgeven aan de dingen die ik wil, en plannen maken hoe ik dit en dat kan doen, maar zo weinig bezig met ons als man en vrouw.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Dank voor je vraag. Het is goed om in deze problematiek verantwoorde lectuur te lezen en daar samen met je vrouw over te praten. Er is heel wat op de markt over deze aangelegenheid en iedere goede boekhandel kan daarbij handreiking bieden. Aanrader is ook het boek te lezen van dr. Lloyd Jones, waarin hij over het werk van de H. Geest schrijft in huwelijk en gezin vanuit de brief aan Efeze. Het boek heet: “Wordt niet dronken in wijn.”

Ik hoop dat het je en je vrouw helpt. Tevens zijn er mogelijkheden om samen een cursus m.h.o. op het huwelijk te volgen. Van harte hoop ik dat je in je huwelijksgeluk investeert en God jullie zegent.

Met hartelijk groet,
Ds. P. Koeman

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Barneveld