Opzien tegen de huwelijksnacht

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb nu al vier jaar verkering en het gaat heel goed tussen ons. Vorig jaar zijn we verloofd en we hopen binnenkort te gaan trouwen. Alleen zie ik heel erg op tegen de huwelijksnacht. Ik ben bang dat er van alles fout gaat en het lijkt me vreselijk eng. We knuffelen elkaar natuurlijk regelmatig, maar echt gemeenschap hebben we natuurlijk niet. Hoe kan ik van die spanning afkomen en me er op voorbereiden?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Jammer dat je er zo tegen opziet. Zou het niet zo zijn omdat je een hele nieuwe fase van je leven ingaat je sowieso tegen al dit nieuwe opziet? Dat is op zich ook best wel te begrijpen. Iedere nieuwe verandering vraagt energie.

Wat betreft de gemeenschap. Je hoeft toch niet persé de eerste nacht al gemeenschap te hebben. De trouwdag zelf vraagt al zoveel energie en je doet zoveel indrukken op, dat je je helemaal niet verplicht moet voelen om erna meteen gemeenschap te hebben. Ook hoeft de gemeenschap de eerste keer niet meteen ten volle plaats te vinden. Probeer echt tegen jezelf te zeggen dat je trouwdag heel bijzonder is en dat je daar echt van gaat genieten.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

seksualiteit in het huwelijk