(...) Ik (jongen) hecht nog heel veel waarde aan uiterlijke dingen, zoals dicht ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Wij hebben 1,5 jaar verkering en zijn 16 jaar. Ik (jongen) hecht nog heel veel waarde aan uiterlijke dingen, zoals dicht naast elkaar zitten, handen vasthouden van elkaar, e.d. Mijn vriendin denkt wat anders: "Als ik dat niet doe, houd ik net zo goed van je." Het is waar dat je naarmate je langer bij elkaar bent, losser word, maar nu ik dit typ denk ik: Ik wil dat niet. Deze verschillen botsen steeds meer en gaan onze verkering steeds meer vergallen. We hebben al veel gepraat hierover, maar komen er niet uit. Wat raadt u ons aan? Is één van ons tweeën daarin te veranderen? Is dit een reden om uit elkaar te gaan?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het is wel goed om te weten dat een jongen toch vaak wat meer lichamelijk is ingesteld en dat voor een meisje het gevoel en het geestelijke aspect meer belangrijk zijn. Een meisje kan veel van haar vriend houden zonder dit direct lichamelijk te uiten. Ik denk dat dat al te veel lichamelijk bezig zijn van jouw kant haar een beetje is gaan tegenstaan. Tegelijkertijd moet je vriendin wel beseffen dat dat lichamelijke er wel bij hoort. Maar misschien is het goed om eens naar jezelf te kijken als het ware door de ogen van je vriendin. Als je al te veel lichamelijk bezig bent, dan kan dat haar echt teveel worden. Voor een meisje is kunnen praten over van alles en nog wat heel erg belangrijk. Bied je haar daar wel de ruimte voor?

Ik vrees dat wanneer jullie er nu samen over praten dat vaak op een negatieve manier gebeurt zo van : “Ik wil dit en de ander moet dat doen”. Terwijl het veel beter is om te begrijpen wat de ander nu werkelijk bezig houdt. Misschien is het beter om er meer positief over te praten in de trant van hoe en wat vind jij belangrijk.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verkering