Actief of passief verlangen naar een vriend

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik verlang erg naar een vriend. Mag ik daar zelf achteraan zitten of moet ik afwachten en het allemaal in Zijn Handen leggen? Als ik een jongen erg leuk vind en denk dat hij bij mij past, mag ik daar dan niet achteraan zitten of juist wel?

Antwoord

De Heere God heeft het Zelf zo in Zijn schepping gelegd dat op een bepaalde leeftijd een jongen naar een meisje gaat verlangen en een meisje naar een jongen. Dat je dus op een gegeven moment naar een vriend gaat verlangen, is heel normaal. Je gaat dan toch op zoek en dat mag ook. Je hoeft echt niet alleen maar met de armen over elkaar te gaan zitten afwachten. Je zult dan ook graag jongelui van je eigen achtergrond willen ontmoeten, daar is niks mis mee.

Ook hier geldt: Bidt en werkt! Aan de ene kant mag je de vraag om een lieve vriend in het gebed voor God neerleggen en dat geeft dan ook rust, aan de andere kant mag je er ook heel welbewust naar op zoek gaan, eventueel zelfs via een kennismakingsadvertentie of kennismakingsbureau.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid