Boodschap van overledene

Ds. W. Arkeraats / Geen reacties

Vraag

Mijn man is tientallen jaren geleden gestorven. Voordat hij stierf heb ik gevraagd of hij mij een teken wilde geven als hij bij Jezus was. Na zijn dood was ik intens verdrietig en vroeg ik hem: "Ben je bij Jezus, John?" Ik voelde op dat moment een liefdevolle energie door mij heen gaan. Van hoofd naar mijn voeten.

Waar ik nu heel erg mee zit is het feit dat een Jehovagetuige aan de deur tegen mij zei dat deze boodschap van een gevallen engel is geweest. Ik worstel nu heel erg met de vraag: is dat zo? Ik hoop dat u mij een antwoord kunt geven.

Antwoord

Beste mevrouw,

Om deze vraag op de juiste manier te beantwoorden gaan we eerst terug naar de Bijbel. Hierin staat duidelijk beschreven dat er na dit leven, geen contact meer kan zijn tussen de mensen die nog in leven zijn. Dit te beseffen, is een heel aangrijpend gebeuren.

Het is een zegen als de overledene in zijn of haar leven heeft gesproken over de hoop die in hen leefde. Is dat niet zo, en weten we niet of onze geliefde bij de Heere is, dan mogen we deze tere vraag in het gebed bij de Heere brengen en Hem bidden om vrede in ons hart. De Heere kan rust schenken in een geprangd gemoed. Hij is barmhartig en genadig en groot van goedertierenheid en in Hem is geen onrecht.

Verder, de ervaring met de Jehova’s getuige moet u snel naast u neerleggen. In de Bijbel in nergens te vinden dat er afvallige engelen boodschappen kunnen overbrengen. Het is beter dat u met deze mensen niet meer spreekt, want zij brengen u in het donker en  u raakt van zulke uitspreken alleen maar in verwarring.

U bent al lange tijd weduwe en uw verdriet en gemis om uw man wordt nog steeds sterkt gevoeld. We wensen u in deze eenzame en verdrietige levensweg de nabijheid en kracht van de Heere toe. Hij heeft beloofd om een man der weduwen te zijn. Hier mag u op steunen.

Ds. W. Arkeraats