Medicijn voor de regelmatigheid van menstruatie

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben nu al zo'n zes jaar ongesteld, maar het lijkt met de keer onregelmatiger te worden! Soms zit er bijna twee maanden tussen... Dat is erg vervelend, je kunt nooit precies verwachten wanneer het komt. Is er een medicijn (behalve de pil) dat helpt voor de regelmatigheid van de menstruatie? Dit is gewoon erg vervelend en wordt alsmaar vervelender!

Antwoord

Op zich is het medisch gezien niet erg als een meisje onregelmatig menstrueert, het is wel lastig omdat het je op de meest onverwachtse momenten kan overvallen. De pil is aanvankelijk ontwikkeld voor onregelmatige menstruaties en had toen als bijwerking dat je ook niet zwanger kunt worden. Later is die bijwerking de hoofdwerking geworden. Maar de pil wordt ook nog steeds tegen onregelmatige menstruaties gebruikt. Op een andere manier is dat niet te herstellen, omdat het alles te maken heeft met de hormoonhuishouding van je lichaam.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

menstruatie