Ontmoeting met leuk meisje regelen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongen die nogal eenzaam is en weinig kontakten heeft. Nu heb ik betrekking op een meisje, maar weet niet hoe ik die ooit moet ontmoeten. Weet u hoe ik dit probleem moet oplossen? Dagelijks leg ik dit probleem ook aan de Heere voor.

Antwoord

Heel wat jongens zouden heel graag een relatie willen aangaan, maar weten gewoon niet goed hoe ze dat moeten aankaarten. Je kunt uiteraard ook niet rechtstreeks naar een meisje toestappen en zeggen: "Hallo, ik ben Piet, ik vind je aardig en ik wil verkering met je". Dat is al te direct en hier zal een meisje alleen maar van terugschrikken.

Dus hieraan voorafgaand moet er een soort van serieus spel plaatsvinden, dat wil zeggen dat je contact met haar zoekt, over van alles en nog wat praat, kijkt hoe ze hierop reageert en als dat positief is, ga je vervolgens zo weer een stapje verder.

In jouw geval zou je haar een kaartje kunnen sturen, afwachten hoe ze daar op reageert, haar vervolgens eens kunnen uitnodigen voor een terrasje of iets dergelijks, kijken hoe dat weer valt, enz.

Je zult toch echt zelf ook in de benen moeten komen. In het gebed mag je aan de Heere God vragen of Hij alle dingen wilt leiden. Maar alleen bidden en vervolgens gaan zitten afwachten, werkt niet.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid