(...)waarom kan ik dan niet een paar leuke vriendinnen hebben? Hebben jullie tip...

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Normaal gesproken ben ik een behoorlijke optimist, maar de laatste tijd zie ik dat niet meer in mezelf terug. Ik voel me steeds vaker ontzettend eenzaam en vraag me dan af wie ik eigenlijk nog heb/voor wie ik er nog ben. Ik ben dit jaar voor het eerst aan het werk en heb het ongelofelijk druk. De vriendinnen die ik tijdens mijn studie gekregen heb, wonen allemaal ver weg. Vrienden uit de kerk heb ik ook niet, de meeste zijn namelijk al getrouwd, of passen niet bij mij qua leefwijze. Verder is vorig jaar m’n verkering uitgegaan (zelf uitgemaakt) en heeft mijn ex weer een andere vriendin. Gelukkig heb ik een aardige familie om me heen, maar die zijn ook druk met hun eigen dingen. Kortom, ik heb steeds vaker het gevoel dat ik er helemaal alleen voor sta. Ik ben niet verlegen ofzo, dus dat is het probleem niet. Maar waarom kan ik dan niet een paar leuke vriendinnen hebben? Hebben jullie tips hoe ik uit deze negatieve spiraal kan komen?

Antwoord

Beste vragenstelster,

Excuus dat het antwoord wat langer op zich liet wachten.

Wat goed dat je het probleem ziet en er mee naar buiten komt. Uit de negatieve spiraal komen begin je mee door gewoon zelf te contacten. Daarnaast is het goed voor jou, want je bent ongelooflijk druk, om prioriteiten te stellen. Hoe moe ben je? Ga slapen in plaats van druk zijn! Hoeveel druk rust er na het werk op je, zodat werken aan een positief contact niet meer mogelijk is? Doorbreek het op de een of andere manier. Het is belangrijk om je niet te isoleren. Nieuwe vriendinnen komen vaak op je pad als je jezelf begeeft op locaties waar mensen zijn.

Verder heb je er blijkbaar last van dat je verkering uit is of dat je ex een andere vriendin heeft. Drukt deze gebeurtenis erg op jouw leven?

Hoe meer je je isoleert en contacten met mensen uit de weg gaat hoe meer je er alleen staat en eenzaam bent. Vrienden en vriendinnen willen echt wel bevriend met jou worden, maar een vriendschap begint vaak positief. Wat zou het geweldig zijn als jij, als optimist, deze spiraal doorbreekt en niet meer zo kijkt naar jezelf maar gewoon gaat leven! Probeer eraan te werken.

Nog belangrijker, leg het eenzame gevoel en de 'vriendennood', aan God voor, die een Vader voor jou wil zijn! Hij kan mensen op je pad brengen die vrienden willen worden, die er ook voor jou zijn! Hij kan jouw last dragen als je het naar Hem brengt! Doe het!!

Ik wens je Gods zegen in jouw leven toe!

Hartelijke groet,
Bert Noteboom