Eén Heere, één Geloof, één Hoop, één Liefde. Maakt het dan niet uit in welke ker...

Ds. J. Bos / Geen reacties

Vraag

Eén Heere, één Geloof, één Hoop, één Liefde. Maakt het dan niet uit in welke kerk je zit? Of is dit niet helemaal waar? Ik zit in een kerk waar ik het best moeilijk heb. Ik zou soms graag altijd een prediking horen die meer kracht in mij doet, maar dan denk ik: er is toch één Heere en één Geloof? Maakt het dan niet uit waar ik zit, of kan ik dit niet zo zeggen?

Antwoord

Beste vrager,

Het maakt wel uit in welke kerk je zit. Het moet de ware kerk zijn en niet de valse ( Art. 29 NGB). Dat dus eerst. Vervolgens ken ik uw kerkelijke gemeente niet. Daarom enkel een algemeen antwoord. Sla eens Hebr. 10: 25 op en lees dit vers in de context en ook de kanttekening op de Statenvertaling erbij. Zoek niet gevoelen te bevredigen, maar de HEERE te dienen.

Met hartelijke groet,
Ds. J. Bos