Avondmaalsbrood

Ds. J.D. Heikamp / Geen reacties

Vraag

Hoe heet het brood dat bij het avondmaal gebruikt wordt in de Ger. Gem. in Ned?

Antwoord

Volgens de geraadpleegde ouderling gewoon brood. Mensen onder elkaar spreken wel over het avondmaalsbrood. Het klassieke avondmaalsformulier spreekt ook over het brood dat wij breken enz. Dat er een andere naam aan gegeven zou worden was hem en ons niet bekend.

Met vriendelijke groeten van één die wel eens een honger meent te hebben naar het Brood des Levens. Want wie van dit Brood door de mond des geloofs gegeten heeft zal in der eeuwigheid geen honger of dorst meer lijden. Zo loopt deze vraag uit op de belangrijkste vraag: kennen we een ware honger naar Christus, Die het Brood des Levens is voor een hongerige ziel?

Ds. J. D. Heikamp

Tags in dit artikel:

Heilig Avondmaal