Hoe herken je een liesbreuk bij een meisje? Ik kan daar op internet niet veel ov...

drs. P. C. Hildering / Geen reacties

Vraag

Hoe herken je een liesbreuk bij een meisje? Ik kan daar op internet niet veel over vinden. De liesbreuken zitten in de familie maar vooral aan de mannelijke kant. Zit een liesbreuk bij een meisje op de zelfde plaats als bij een jongen?

Antwoord

Een liesbreuk is een meestal in grote wisselende zwelling in de lies. Ze komen inderdaad ook regelmatig bij meisjes voor en zijn dan te vinden op dezelfde plaats als bij een jongen. Eén van de gedachten achter het ontstaan is die van een aangeboren zwakkere plek of ruimere doorgang (bij jongens). In die zin is er inderdaad een familiaire aanleg/familiair voorkomen. De enige aanpak is operatie.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

medisch