Verliefdheid weg

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Hoe verliefd ik vorige week op een jongen was, het is nu bijna helemaal verdwenen. Ik vind hem al enige tijd leuk, maar vorige week was de verliefdheid echt extreem. Heeft verliefdheid misschien ook iets te maken met je menstruatiecyclus?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Hoe zat het dan met je cyclus? In welke periode was je verliefd? En wanneer is het gevoel verdwenen? Ik weet niet of er een medische verklaring is. Ik weet wel dat je gevoelens kunnen schommelen bij een veranderende hormoonhuishouding. En ik weet ook dat je het ene moment smoorverliefd kunt zijn, maar bij nader inzien blijkt het toch niet de jongen te zijn met je een relatie wilt... en dus verdwijnen de gevoelens.

Geen probleem maken dus, waar het niet is! Óf een dagboek bijhouden, waarin je je menstruatiecyclus precies beschrijft naast je gevoelens voor iemand. Dan kom je vanzelf (op den duur) achter het antwoord.

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

verliefdheid