Dromen op rug en buik

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Hoe kan het dat veel mensen dromen als ze op hun rug slapen en dit in geval van het liggen op de buik veel minder is?

Antwoord

Dromen is niet afhankelijk van de slaaphouding. Dromen gebeurt met name in de slaapfase REM genoemd. Rem staat voor Rapid Eye Movements. In deze slaapfase draait men zich om en beweegt men wat vaker.

Groeten, José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

dromen