Ik ervaar in mijn hart soms het verlangen om over Jezus te vertellen. Maar waar ...

B. Noteboom / Geen reacties

Vraag

Ik ervaar in mijn hart soms het verlangen om over Jezus te vertellen. Maar waar begin je? Kan je dat zo maar doen? Aan wie moet ik over en van Hem vertellen? Het zou fijn zijn als een jongerenwerker of een evangelist antwoord zou kunnen geven uit de praktijk van het leven.

Antwoord

Prachtige vraag! Ik ga er vanuit dat je de Heere Jezus als jouw persoonlijke Redder hebt leren kennen. Wat kan je hart soms overstromen van liefde voor God. Het is de Heilige Geest die dat in je werkt. Je kunt en wilt het niet voor jezelf houden... Begrijpelijk!!! Dit is een boodschap voor de hele wereld.

Terecht dan ook je vraag: Waar begin je? Je kunt gaan wachten tot er een briefje uit de hemel komt vallen met een bestemming erop. Maar ik denk dat je lang op dat briefje kunt blijven wachten. De Heere Jezus zei tegen Zijn discipelen (ik zeg het even in mijn eigen woorden): vertel de hele wereld van het goede nieuws maar begin in je eigen stad. Waar moet je beginnen? Bij je familie; bij je buren; bij je vrienden. Bij de mensen met wie je nu een bepaalde relatie hebt. Dus geen folder laten maken en 1.000.000 keer laten drukken en dan folderen? Mijns inziens niet. Vertel mensen wat er in je leven is gebeurd. Vertel over de God die jouw leven veranderd heeft. Lees veel in Zijn Woord! Het geeft je richting, ook in deze prachtige vragen!

Kan je dat zo maar doen? Ik stel je een vraag terug: Ben je christen? Kan je dan zwijgen? Kan je zwijgen dat er één is die jouw doodstraf op zich heeft genomen? Die Zijn leven heeft gegeven voor jou... Kun je daar over zwijgen?

Naast bovenstaande tips wil ik je een ander belangrijk onderdeel meegeven:
Een lange tijd probeerden we op vele manieren onze buren het evangelie te vertellen. Op een gegeven moment werd de buurjongen ernstig ziek en God kreeg de schuld van alles. Alleen maar negativiteit over God kregen we te horen. We zijn gestopt met praten over God maar hebben dagelijks gebeden voor onze buren. Zes maanden voor wij gingen verhuizen was de buurvrouw radicaal tot berouw en bekering gekomen. Twee maanden later ook de doodzieke buurjongen.

Heb je mensen over God verteld? Vergeet dan niet God over deze mensen te vertellen!

Ik wens je Gods zegen toe in de dingen die je doet maar bovenal in het
getuigen over Hem!

Hartelijke groet,
Bert Noteboom