Al een aantal jaren woon ik op de Veluwe. Ik kom zelf uit het westen van het lan...

Ds. C. den Boer / Geen reacties

Vraag

Al een aantal jaren woon ik op de Veluwe. Ik kom zelf uit het westen van het land. Ik merk dat ze hier erg terughoudend en gesloten zijn. Je wordt zomaar niet door iemand uitgenodigd. Ik voel me soms ontzettend eenzaam, vooral nu ik kinderen heb en aan huis gebonden ben. Ik ben aangesloten bij een kerkelijke gemeente waar geen verenigingen zijn. Ik doe mijn uiterste best om in contact te komen met mensen, maar het gaat erg moeizaam! Eerst dacht ik dat het aan mijzelf lag, maar ik hoor van heel veel "import" dat ze hetzelfde ervaren. Weet u misschien of er een site is waar je in contact kan komen met andere christelijke vrouwen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Mijn antwoord kan kort zijn. Ik woon zelf ook op de Veluwe (Barneveld) en heb dezelfde ervaringen als u. De Veluwnaar komt niet zo gemakkelijk over de brug. Intussen is het ook altijd zo dat men, wanneer men ergens gaat wonen, ook zelf initiatief moet nemen om in een gemeenschap binnen te komen. Ik heb aan een van mijn dochters die ook van buiten in Barneveld is komen wonen gevraagd wat zij u zou adviseren. Haar idee was dat u mogelijk lid zou kunnen worden van een Reformatorische zangvereniging. Daardoor kunnen goede contacten ontstaan. In de hervormde gemeente waar ik als emeritus predikant lid van ben, zijn er wel heel wat activiteiten (o.a. vrouwenvereniging, waar mijn dochter lid van is, enz.). Op zich vind ik het niet ondenkbaar dat u hieraan zou deelnemen. Het behoren bij een andere kerk is m.i. geen bezwaar.

Als u tijd zou kunnen vrijmaken voor enig vrijwilligerswerk, zou u kunnen informeren bijv. bij Woord en Daad.

Ik ben me bewust, dat ik geen afdoend antwoord op uw vraag heb gegeven. Als u dan ook nog eens keer wil doorvragen, mag dat gerust.

Met een hartelijke groet,
Ds C. den Boer (Barneveld)

Naschrift redactie: Adviezen en tips van lezers zijn welkom.

Ds. C. den Boer

Tags in dit artikel:

relaties