(...) Nu zei hij de laatste tijd niet vaak meer dat hij van mij hield. Omdat ik ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb al twee jaar verkering met een lieve jongen. Afgelopen jaar met Pasen dacht hij dat hij niet meer van mij hield. We hebben een moeilijke tijd gehad, maar uiteindelijk is alles goed gekomen. Nu zei hij de laatste tijd niet vaak meer dat hij van mij hield. Omdat ik er heel onzeker van werd heb ik ernaar gevraagd. Daar kwam uit dat hij nog wel van me hield, maar dat hij iets mist! We willen het samen wel proberen om door te gaan en hopen en bidden dat het weer goed komt! Hoe kan ik hier het beste mee omgaan, want ik hou ontzettend veel van hem en wil hem niet kwijt!

Antwoord

Het is misschien wel goed om te vragen wat hij dan mist. Mist hij iets bij jou of mist hij zelf bepaalde gevoelens? Ik vind wel dat wanneer hij zegt dat hij iets mist, hij dat ook echt onder woorden moet brengen zodat jij tenminste weet waar het over gaat. Anders kun je er helemaal niets mee. Nu blijft het zo mistig. Mist hij het opgewonden gevoel van verliefdheid? Maar dat gaat immers altijd over. Zie ook de vraag over liefde (“Wat is houden van?”) Het is wel heel vervelend voor je, temeer daar jij wel heel veel van hem houdt.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verkering