In het Gebed des Heeren vers 8 staat: Wij zijn toch zwak, Zijn sterkt is groot. ...

Ds. H. van der Ham / Geen reacties

Vraag

In het Gebed des Heeren vers 8 staat: Wij zijn toch zwak, Zijn sterkt is groot. Bedoelen ze daar mee de duivel (zo lees ik het want er staat: Verlos ons uit des bozen macht, en verderop in het vers staat dus, zijn we elk ogenblik in nood). Maar het woord “Zijn” staat in mijn Bijbel met een hoofdletter. Kunt u mij een verklaring geven?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je hebt het goed gezien; het woordje "zijn" moet niet met een hoofdletter, maar met een kleine letter gedrukt worden. In de ene Bijbeluitgave staat het met een hoofdletter, in de andere Bijbeluitgave met een kleine letter. Als je het nagaat, kun je nog wel meer zulke "drukfouten" vinden. De Heere zal toch de kop van de satan vermorzelen. Genesis 3. Hij (met een hoofdletter) staat erboven. Hij is almachtig.

Hartelijke groet,
Ds. H. van der Ham