Vreemde woorden uit 2 Koningen

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Mijn vraag gaat over 2 Koningen 9:20. Hier wordt het woord “onzinniglijk” gebruikt. Wat wordt hiermee bedoeld? En in vers 11 staat “onzinnige”. Is dat hetzelfde? En dan 2 Koningen 10:27. Wat wordt er bedoeld met heimelijke gemakken?

Antwoord

Betekenis van enkele woorden. 2 Kon. 9:20: Onzinniglijk = als een wilde. 2. Kon. 9:11: Onzinnige = een rare kerel. 2 Kon.10:27: Heimelijke gemakken = een openbaar toilet.

Ds. A. J. Schalkoort