Brieven van Petrus, Johannes en Paulus

Ds. A.J. Schalkoort / Geen reacties

Vraag

Waarom staan de brieven van o.a. Petrus, Johannes en Paulus in de Bijbel? Als de reden is dat ze Jezus persoonlijk gekend hebben (Paulus dan wel op een andere manier), waarom is dat dan (niet) als reden aangevoerd? Waarom worden deze brieven van zoveel waarde geacht?

Antwoord

Waarom de brieven van Petrus, Johannes en Paulus in de Bijbel staan. Niet alleen omdat deze apostelen de Heere Jezus hebben gekend, maar vooral omdat ze door de Heilige Geest zijn aangedreven om deze brieven te schrijven aan bepaalde gemeenten en personen. Brieven die niet alleen bestemd waren voor die tijd en voor die situatie, maar ook bestemd voor de kerk van alle eeuwen en plaatsen. Lees vooral ook de art. 2 t/m 7 van de Nederlandse geloofsbelijdenis.

Met vriendelijke groet, ds. A. J. Schalkoort

Tags in dit artikel:

canoniek