Preken van ds. Paauwe

Ds. A. Simons / Geen reacties

Vraag

Heeft u wel eens preken van ds. Paauwe gelezen en wat vindt u daarvan?

Antwoord

Ik heb verschillende preken van ds. Paauwe gelezen. Vaak ook met personen gesproken die sterk aan de prediking van ds. Paauwe verbonden waren. Inhoudelijk kan ds. Paauwe hele Bijbelse ‘radicale’ uitspraken doen waar ik van harte achter sta. Ook persoonlijk heb ik vaak met zegen zijn preken gelezen. De kern van de prediking van Paauwe was toch: de rechtvaardiging van de goddeloze. Dit is immers het fundament waar de Kerk mee staat of valt.

Zijn visie op de kerk en het omgaan met het kerkelijke leven deel ik niet met hem. Vooral ook de toonzetting die hij aanslaat vind ik niet juist en deel ik niet. Toch raad ik u; neem en lees!

Een vriendelijke groet,
Ds. A. Simons, Vinkeveen

Lees meer artikelen over:

Paauwethuislezer