Tussentijds bloedverlies

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Sinds ongeveer een jaar heb ik last van tussentijds bloedverlies. Ik denk zelf aan een ovulatiebloeding. Nu is mijn vraag of het verstandig is om te laten onderzoeken wat de oorzaak is, of dat dit geen kwaad kan. De laatste twee maanden heb ik bijna geen dag meegemaakt dat er geen (oud) bloed vrijkwam. De 'echte' bloedingen zijn verder wel aardig regelmatig. Is het iets om je ongerust over te maken, of mag dit wel voorkomen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Je schrijft niets over je leeftijd, of je gehuwd bent of niet. Je schrijft over zowel tussentijds bloedverlies, rond de ovulatie als “bijna geen dag meegemaakt dat er geen bloed vrijkwam.” Met een ovulatiebloeding is niets mis mee en wordt veroorzaakt door scherpe hormoonschommelingen. Iedere dag bloedverlies is niet normaal, hoeft overigens niets ernstigs te zijn, maar het is dan wel raadzaam om daarmee naar de arts te gaan.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

menstruatie