(...) Al meer dan een jaar vind ik een jongen leuk. Heb hem gevraagd of hij ook ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb boekjes van u gelezen maar kom er niet uit wat ik moet doen (ook mijn gevoel kan ik hierbij niet meekrijgen van wat ik moet doen). Al meer dan een jaar vind ik een jongen leuk. Heb hem gevraagd of hij ook wat in mij ziet. Krijg daar geen antwoord op en word daar best wel onzeker van, ondanks zijn houding, etc. Vergeten kan ik hem niet, daar ben ik in de afgelopen jaren al teveel voor van hem gaan houden. Wat moet ik hiermee? Hem uit het hoofd zetten lukt niet. Wat is dan wel de oplossing?

Antwoord

Je hebt hem gevraagd of hij ook wat in jou ziet. Je kreeg daar geen antwoord op. Wat zei hij dan wel? Liet hij het gewoon een beetje op z’n beloop? Je zou toch nog eens met hem in gesprek kunnen gaan en vragen of hij wat ziet in een nadere kennismaking of vriendschap. Als hij ‘nee’ zegt, ja dan moet je het gaan afbouwen hoe moeilijk dat misschien ook is, maar dan weet je tenminste wel waar je aan toe bent. Als hij wel wat ziet in een nadere vriendschap, dan kun je je best gaan doen hem voor je in te winnen. Het is allemaal niet makkelijk voor je en ik hoop dat er gauw wat meer zekerheid komt.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid