Ingroeiende haartjes op benen

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik heb last van ingroeiende haartjes op mijn benen. Het heeft gelukkig nog niet tot ontstekingen geleid, maar er ontstaan wel bultjes. Eerst scheerde ik met een scheermesje en toen had ik geen last van ingroeiende haartjes. Nu ik sinds kort epileer heb ik er wel last van. Hoe kan dit en wat is hieraan te doen?

Antwoord

Helemaal verklaren kan ik het fenomeen niet. In het algemeen is het zo dat ontharen als gevolg van scheren, epileren, of met harsen tot irritaties kan leiden.

In jouw geval: wanneer je wilt ontharen, en er met scheren geen problemen bestaan: wat let je om het op die manier te blijven doen? Dit verklaart niets en is natuurlijk een echte pragmatische huisartsenoplossing, maar daar kom je vaak een heel eind mee.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

beharingmedischscheren