Thyrax slikken en zwangerschap

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben 14 februari getrouwd, slik thyrax voor mijn schildklier en de pil vanwege hevige menstruatieproblemen. Nu hoorde ik laatst van iemand dat als je thyrax slikt, je niet zwanger mag worden. Klopt dat of moet ik er dan gewoon tijdelijk mee stoppen?

Antwoord

Je zult waarschijnlijk onder behandeling van een internist zijn en je moet dat met hem bespreken. Dat kan ik zo niet zeggen omdat dat voor ieder medicijn en ook weer voor iedere patiënt anders ligt. Bij het gebruik van sommige medicijnen mag je echt niet zwanger worden en voor andere medicijnen is dat geen bezwaar. Dus vraag het echt aan je behandelend arts.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

medisch