(...) Voor de Tien Geboden van God geldt dat als je er zelfs aan denkt, je de zo...

Ds. H. Polinder / Geen reacties

Vraag

Wij zijn een stel dat elkaar inmiddels van haver tot gort kent. Niet alleen op geestelijk gebied, maar ook op lichamelijk gebied. We hebben -gelukkig God heeft ons nog bewaard- nog geen gemeenschap met elkaar gehad. Maar we zitten wel met een vraag. Voor de Tien Geboden van God geldt dat als je er zelfs aan denkt, je de zonde al doet. Hoe zit dit met seksualiteit voor het huwelijk? We hebben allebei onze fantasie over geslachtsgemeenschap tijdens ons huwelijk (we hopen DV volgend jaar te trouwen), mag dit dan wel of geldt dit ook als zonde?

Antwoord

Hartelijk dank voor jullie open en eerlijke vraag. Je geeft zelf al aan dat de Heere jullie er tot nu toe voor bewaard heeft om verder te gaan dan Hij in Zijn Woord aangeeft.

Laat ik eerst mogen zeggen dat het een gezond verlangen is wanneer het huwelijk is zicht komt om ook lichamelijk tot een eenheid te worden. Dat daarbij ook je gedachten verder gaan, is dan ook niet te vermijden, lijkt me. Alleen, probeer niet te ver in je fantasie door te gaan, maar je gedachten ook onder controle te houden. Onze gedachten moeten gevangen genomen worden door de heerschappij van de Heere Jezus Christus.

Daar komt ook nog bij als je je gedachten de vrije loop laat, de verleiding misschien ook groter wordt om voor het huwelijk die stap al te zetten. En dat is wat je samen toch niet wilt.

Van harte Gods zegen toegewenst op de weg naar het huwelijk.

Ds. H. Polinder

Lees meer artikelen over:

relaties