(...) Ik ben altijd best wel gesloten, maar ik wil toch meer open zijn, ook naar...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een paar maanden verkering met een hele lieve jongen. Ik heb er alleen heel veel moeite mee om mezelf te uiten naar hem, terwijl hij toch heel lief en geduldig is voor mij. Ik ben altijd best wel gesloten, maar ik wil toch meer open zijn, ook naar mijn vriend toe. Hoe kan ik 'spontaner' worden?

Antwoord

Meer openheid kun je oefenen door dat steeds meer te durven zijn. Als je dat stapje voor stapje doet, dan zul je zien dat je daar ook in groeit. Je zegt dat hij heel lief en geduldig is, dat wil dus zeggen dat het vertrouwen naar hem toe er wel is.

Als het ondanks alles toch niet lukt, zou ik er professionele hulp bij vragen, want in een huwelijk moet je wel alles samen kunnen delen en het zou echt jammer zijn als dat niet zou lukken.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

psychologie