Toch kiezen voor huisje-boompje-beestje

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

 Beetje gekke vraag misschien, maar waarom willen jongens verkering/trouwen? Het lijkt dat ze alleen stoere dingen willen, maar uiteindelijk kiezen ze toch voor huisje-boompje-beestje. Daar verbaas ik me over. En hoe komt het dat in een relatie vaak de jongen een aantal jaar ouder is?

Antwoord

De Heere God heeft bij vrouwen, maar ook bij mannen het verlangen naar een relatie in het hart gelegd. Jongens zijn wel meer de ‘jagers’, die graag een meisje willen veroveren. Vandaar dat ze graag willen imponeren op vrouwen en daar hoort ‘stoer gedrag’ wel een beetje bij.

Meisjes komen eerder in de puberteit dan jongens, dus in de tienerjaren liggen meisjes in hun ontwikkeling wat voor op mannelijke leeftijdsgenoten. Dat is de reden dan een meisje graag een wat oudere jongen wil. Bovendien zoekt een meisje ook veiligheid en bescherming in haar relatie en dat vind je dan toch eerder bij een wat oudere jongen.

Dat wil niet zeggen dat het altijd precies zo zal gaan. Er zijn heel wat goede relaties waarin het meisje (wat) ouder is dan de jongen.

Alie Hoek-van Kooten