(...)Betekent dit dat er 1 eierstok niet werkt, of dat ik 1 eierstok minder heb?...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een vraag over de menstruatiecyclus. Ik was eerder (2 jaar terug ongeveer) vaak elke maand ongesteld. Tegenwoordig (half jaar of langer) ben ik ongeveer 23 dagen later dan de vorige datum ongesteld. Dus ongeveer 1x in de 2 maanden. Betekent dit dat er 1 eierstok niet werkt, of dat ik 1 eierstok minder heb?! En als dat zo is, betekent het dan ook dat ik minder vruchtbaar ben? Kortom: is het zorgelijk als ik 1x per 2 maanden ongesteld ben?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Dat heeft niets te maken met het werken of hebben van één of twee eierstokken. Je hebt gewoon een wat langere cyclus dan de ander. De eisprong kun je altijd verwachten twee weken vóór de volgende menstruatie. Als je dat weet en daar rekening mee houdt, hoef je ook niet minder vruchtbaar te zijn dan iemand met een regelmatige cyclus van vier weken. En mocht je niet spontaan zwanger worden omdat je geen eisprong hebt, dan is dat in dit geval meestal vrij makkelijk te behandelen.

Alie Hoek-van Kooten
Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

medisch