Geestelijk overspel

Ds. H.H. Klomp / Geen reacties

Vraag

Ik ben gescheiden. Ben lid van Chr. Geref. Kerk. Ben gescheiden op grond van geestelijk overspel. Is er dan onderscheid in overspel?

Antwoord

Beste schrijver(s),

De vraag is kort, maar ernstig. In zo weinig woorden een diep probleem aan de orde stellen, maakt antwoorden niet gemakkelijk. De enige twee scheidingsgronden in de Bijbel zijn overspel en scheiding vanwege de godsdienst. Het zou kunnen zijn dat uw situatie onder laatstgenoemde situatie valt. Maar wat is bedoeld met “onderscheid in overspel”? En wat bedoelt u met uw vraag? Ik weet te weinig van uw concrete situatie af om serieuzer, diepgaander en troostrijker of vermanend op uw vraagstelling in te kunnen gaan. Daarom moet ik hiermee volstaan. Ik hoop dat er bijbelse pastorale hulp voor u (beiden) is. De Heere zij u nabij in een heel moeilijke situatie.

Groetend in verlegenheid, ds. H. H. Klomp

Lees meer artikelen over:

echtscheidingoverspel