Ziek van ongesteldheid

A. Kwakernaak / Geen reacties

Vraag

Ik moet me ziek melden als ik ongesteld word. Ik heb dan een niet uit te houden buikpijn. Ik neem dan een naproxen, dan ubrofen, dan weer twee paracetamollen en meestal ga ik een paar keer achter elkaar in bad. In bed houd ik het ook niet uit, niks helpt. Is de pil dan een oplossing? Helpt dat tegen de pijn? Want ik baal vreselijk als ik me ziek moet melden hierdoor. Maar als ik toch ga werken, dan val ik flauw, en moet ik overgeven.

Antwoord

Deze vraag kan ik kort beantwoorden. Ik denk dat de pil inderdaad een oplossing kan bieden voor dit probleem. De pil zorgt ervoor dat de menstruatie vaak milder verloopt, zowel wat betreft het bloedverlies als de pijnklachten.

Indien er echter een zwangerschapswens is, is dit middel natuurlijk niet geschikt. De pil voorkomt een eisprong en daarmee wordt de kans op een zwangerschap verminderd. Voor menstruatieklachten is ook femex (=naproxen 275mg) een goed middel, maar ik begrijp dat je al naproxen gebruikt zonder al teveel resultaat. Ik adviseer dus om een afspraak bij je huisarts te maken om dit probleem te bespreken.

A. Kwakernaak

Lees meer artikelen over:

de pilmenstruatie