Het visje-symbool

Ds. L.W. Smelt / Geen reacties

Vraag

Mijn vraag is: Wat betekent nu het visje-symbool en waar komt het vandaan?

Antwoord

Het visje is een heel oud christelijk symbool, al gevonden in de catacomben van Rome waar de christelijke gemeente zich verschool.

Vis is in het Grieks "Ichthus" en in de letters van dat woord hoorden christenen de volgende belijdenis: Jezus Christus Zoon van God Redder.

Als je zo'n visje op je auto plakt kun je gemakkelijk andere christenen herkennen. Hopelijk vloekt hun rijstijl en levensstijl niet met deze mooie belijdenis...

Ds. L. W. Smelt, Dorpskerk De Bilt

Tags in dit artikel:

christendomIchthus