Een gestolen Jezus

SMS / 164 reacties

17-12-2011, 10:09

Ik ga voor eeuwig verloren, zegt men. Ik ben namelijk niet op de juiste wijze tot bekering gekomen. Ik ben geen hypercalvinist of lid van een of andere afgescheiden kerk of groepering. Ik lees niet uit de Statenvertaling. Mijn kin hangt niet op mijn schoenen en ik ga niet in het zwart. De trits van ellende, verlossing en dankbaarheid heb ik niet achtereenvolgens leren kennen. Het dal van Achor en het hutje in de komkommerhof heb ik achteloos gepasseerd en ik ben linea recta naar Jezus gegaan. En aangezien dat volgens sommigen de meest verborgen Persoon is, moet ik het dus doen met een gestolen Jezus. Bovendien is dat allemaal gebeurd op een interkerkelijke jongerenavond. En dat is van de duivel, zeggen ze.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden. 

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Wat ik bij Jezus moet? Daar ontvang ik troost en vreugde. Daar ervaar ik Zijn onmetelijke liefde voor een hopeloos verloren zondaar als ik ben. Hij reinigt mij en schenkt mij het verlangen om zonder zonden te leven. En als ik dagelijks struikel, dan richt Hij mij op, of Hij draagt mij in Zijn armen. En door het reinigende bloed dat Hij voor mij heeft laten vloeien, mag ik straks zonder schuld en volmaakt verschijnen voor mijn Vader in de hemel. Jezus kwam uit de heerlijkheid van de hemel speciaal voor mij naar deze aarde en was bereid voor mij te sterven. Zo Iemand kan ik niet anders dan liefhebben, met alles wat in mij is. En ook die wederliefde schenkt Hij mij uit genade, om niet.
 
Deze gestolen Jezus is alles wat ik heb en alles wat ik wil en ik weiger Hem terug te geven aan Zijn Eigenaar. Met Hem te leven en te wandelen, dat is mijn diepste verlangen. Ik kan niet wachten om Hem te ontmoeten en Zijn voeten te kussen. Ontbonden te worden en met Hem te zijn, want dat is het beste. Hem een eeuwigheid te loven en te prijzen. Hij is mijn liefste, mijn Zaligmaker. De rest kan me gestolen worden.

SMS op 17-12-2011, 10:09
164 reacties
Catherine
17-12-2011 / 14:37
De schrijver dezes weet dus duidelijk niet waar het om gaat.
Zijn zonden lijken vergeven te zijn, zonder dat hij kennis heeft van die zonde !
Ik bid hem toe dat hij die ware wijsheid nog eens mag krijgen.
1a2b3c
17-12-2011 / 14:56
Een oordeel over een persoon komt de mens niet toe Catherine.
Overigens lees ik: Daar ervaar ik Zijn onmetelijke liefde voor een hopeloos verloren zondaar als ik ben. Dus lijkt het me dat hij wel enige kennis van zijn zonden heeft.

Beter een 'gestolen' Jezus dan een zelfgemaakte want wat men met 'gestolen' bedoeld kun je gewoon vertalen met geloven/aannemen/gekregen .....
Er zijn nu eenmaal mensen die het belangrijker vinden HOE men tot geloof komt, dan DAT men tot geloof komt.
En nog erger: ze hebben liever dat je niet tot geloof kom, dan dat het gebeurd langs een weg die niet volgens hun kerkleer is.
Er is maar één ding belangrijk, dat je door de deur (Jezus) gaat.
Catherine
17-12-2011 / 14:58
Ik oordeel niet, deze sms zegt zelf hoe het hij ziet en beleeft. Bij zo'n ernstige zaak, van leven of dood ! past geen sarcasme, ironie of humor !
Er kan hier veel mee door kennelijk. Alles voor de leescijfers ?
1a2b3c
17-12-2011 / 15:50
Als je zegt: zijn zonden LIJKEN vergeven ligt daarin opgesloten dat dat geen werkelijkheid is.
Verder zeg je dat hij geen kennis heeft van die zonden en je bidt hem ware wijsheid toe, waarin je impliciet zegt dat hij geen ware wijsheid en kennis heeft.
Dat noem ik toch wel oordelen.

Over sarcasme, ironie of humor daar wordt verschillend over gedacht. Op zich kan ik me daar wel wat bij voorstellen al denk ik er zelf best wel genuanceerd over.
Maar ik zou zeggen: als je er niet van hou, sla het over! (scheelt weer een leescijfer ;))
Catherine
17-12-2011 / 16:16
Tja, dat is altijd het makkelijkste he ? Gewoon de andere kant opkijken. Maar dat gaat lastig, als ik inlog kom ik op deze pagina terecht en zag de titel. Ik had op iets anders gerekend.
ArieBombarie
17-12-2011 / 20:17
Een gestolen Jezus...dat kan zo zijn, iemand kan zich inbeelden een wedergeboren, gelovig Christen te zijn en het toch in werkelijk niet zijn. Christus aannemen op valse gronden kán!
Hoe dan ook, het zal blijken aan de vrucht.
Omega
17-12-2011 / 21:18
Waar had je op gerekend dan Catherine?
Catherine
17-12-2011 / 21:28
@Omega, ja behoorlijk naief van mij he ? Maar je blijft altijd hopen.
Omega
17-12-2011 / 21:52
Nou weet ik nog niet waar je op gerekend had. Spreek je gerust uit.
webrefo1
17-12-2011 / 21:58
@Catherine: ik begrijp je volkomen hoor! Diep triest dat in die dwars-column steeds de rechterflank op de hak wordt genomen. Er zit zeker een kern van waarheid in, maar de colum is bijzonder ongenuanceerd en steeds wordt dezelfde 'kant' op de hak genomen. Volkomen begrijpelijk dat er vraagtekens komen. Ik vrees dat de columnist niet zoveel van die kant moet hebben. Afzetten tegen een bepaalde kant is vaak geen goed teken. Je mag overal mee oneens zijn, maar ga eerlijk met elkaar in gesprek en zie in dat er ook een kloppende kant aan zit.

Ik begrijp dus niet dat refoweb steeds zulke columns plaats. Het hitst alleen maar mensen tegen elkaar op, terwijl we elkaar meer moeten spreken. De columnist gaat dus in elk geval niet vrijuit en dat mag refoweb zwaar aangerekend worden!
Omega
17-12-2011 / 22:12
@webrefo1

Dank voor het delen van gevoelens die direct uit je onderbuik lijken te komen. Kun je ook inhoudelijk reageren? Wat is er concreet mis met deze column? Noem b.v. eens wat zaken die volgens jou vanuit Gods Woord (want dat is toch ons ijkpunt?) niet kloppen?
Catherine
17-12-2011 / 22:29
Dit is een uitdrukking uit de bevindelijke hoek. Dus ofwel je bent het er van harte mee eens, of je spuugt hierop. Columnist duidelijk het laatste. Althans, hij doet iig heel erg zijn best. Refoweb lijkt zich soms niet te realiseren dat hier ook buitenstaanders meelezen ! Als hier weer veel reacties binnenkomen, trekt dit vast weer de aandacht van ranzige godslasterende sites. Dus door dit soort columns te plaatsen werk je hier aan mee. Als beheerder van een site ben je verantwoordelijk voor de inhoud daarvan. Op het forum zijn ook al eens kritische geluiden geplaatst, de naam REFOWEB, is dat (nog) juist ? Ik vind van niet. De naam belooft veel, maar veel artikelen zijn vuil, ronduit spottend !
Het ademt de geest van deze tijd. Alles mag, alles kan. W A L G E L I J K.
@Omega: ONS ijkpunt is Gods Woord ? Was dat maar waar !!!
Omega
17-12-2011 / 22:41
@Catherine

Ook nu weer geen inhoudelijke reactie. Waar gaat deze column de onbijbelse mist in?

Wat de buitenwereld denkt of vindt, boeit me niet. Dan kun je de kerkdeuren ook wel dichthouden en preken online afsluiten. Het gaat om de bijbelse waarheid en niet wat jij of ik vinden. Dus zeg het maar: welke onbijbelse leugens staan er in deze column?
Catherine
17-12-2011 / 22:46
Linea Recta naar Jezus gaan. Hoe ? Waarom ? Met welk doel ?
Het denigrerende toontje, over bepaalde uitdrukkingen. De helft (of meer) van de RW bezoekers weet totaal niet wat er bedoeld wordt hiermee. Het schiet daarom ook nog zijn doel voorbij.
Omega
17-12-2011 / 23:08
@Catherine

Volgens een eerder gehouden onderzoek via het forum van Refoweb blijkt dat 70 procent van de bezoekers hier uit de reformatorische kerken komt. Dus enige basiskennis mag worden verondersteld. Zo niet, dan is deze column voor degenen die het wel begrijpen.

Als het goed is hoor je iedere zondag dat je zonder Jezus voor eeuwig verloren gaat. Het kan natuurlijk zijn dat jouw dominee je dat niet vertelt, maar dan nog kun je het lezen in Gods Woord. In de vier evangelieën en in het boek Handelingen lees je precies hoe je tot Hem komt en dat is Hem onvoorwaardelijk aannemen door het geloof ("Zovelen Hem aangenomen hebben..." Joh.1:12). Bekeert u. En dat niet via een omweg of derde weg, maar knielen aan Zijn voeten. Dat is, zo te lezen, ook de boodschap van deze column.

En ik begrijp best dat dit weerstand oproept bij sommige mensen. Ten diepste is dat omdat we niet willen! We willen niet door de knieën. Tien jaar geleden zou ik over deze column ook razend zijn geworden. Ik wist precies HOE een mens tot bekering moest komen en nu weet ik alleen maar DAT hij tot bekering moet komen. In het boek Handelingen zie je dat iedere volgeling van Christus op een andere wijze die stap zet. Niet één op dezelfde manier, alleen hun kruispunten vertonen overeenkomsten. En welke zijn dat? 1. Het bewust worden van een zondaar voor God te zijn (vaak pas na hun bekering; zie Paulus) en heilig willen leven. 2. Het niet meer kunnen missen van Jezus Christus. En dat is nu precies waar deze column op wijst.

Maar nogmaals: als er een onbijbelse waarheid in staat, laat het gerust weten en je mag dat aantonen vanuit Gods Woord.
Catherine
17-12-2011 / 23:26
Heb jij hem soms geschreven ? Als dit dan een nodiging moet zijn voor andersdenkenden of onbekeerden, is het een hopeloze en verkeerde poging geweest.
Zonder bekering hebben wij geen enkele kennis van het feit dat wij zondaar zijn !
Als iemand werkelijk door God bekeerd wordt, acht hij de ander uitnemender dan zichzelf ! En kan hij slechts met de nodige eerbied praten over Hem.
En zal zeker de s.v. niet verachten.
Omega: je probeert recht te praten wat zo krom is als wat !
Je bent verblind. Het is modern christendom wat je verdedigt. Het zal geen dageraad kennen.
janvanverweg
18-12-2011 / 07:10
@ Catherine

ik ben blij dat jij geen balk in je ogen hebt en goed ziet wat er mis is met anderen!
het is duidelijk uit je reacties dat je Omega uitnemender acht dan jezelf; waarvoor hulde!
Het is duidelijk dat je totaal anders bent dan Omega :)
Cloudsadmirer
18-12-2011 / 10:30
Amen op deze collumn!

Aangezien sommige nogal waarde hechten aan het geloofsleven van oudvaders een mooi voorbeeld:
Andrew Murrey schreef in een brief naar zijn vader dat hij 'geen grote zondekennis heeft die anderen wel schijnen te bezitten maar toch mag geloven dat hij een kind van God is.'
Ikje
18-12-2011 / 10:52
Ik vond het juist een geweldige, bemoedigende collumn. Bijbels zeer waar: hoe anders kom je tot God dan door Jezus?

Het gevaar van de trits van bevindelijkheid is dat 'de vorm' een afgod op zich wordt. Je richt je op de volgorde, in plaats van op het Doel. Via de volgorde loop je (ongemerkt) Jezus (en dus God) voorbij..

Ben blij dat hier wél op gewezen wordt en hoop ook dat mensen opgewekt worden om zich tot geloof te komen. Want tot zondebesef kom je niet zelf. Tot verlossing óók niet. En die dankbaarheid is vaak ver te zoeken als het uit onszelf moet komen..

Hoe anders dan via Jezus wil je dan komen?
reneb
18-12-2011 / 11:21
@caterine
Inhoudelijk heeft de columnist zeker een punt. maar m.b.t. toon ben ik het 200% met je eens. niet opbouwend en een ondertoon welke mij niet de indruk kan onttrekken dat de columnist een behoolijke afkeer heeft van de bevindelijke rechterkant. jammer. of eigenlijk: zonde

Lees ook deze columns

In het hoofdkantoor van de sekte der Darwinianen heerst hevig paniek. Voor het eerst sinds het bestaan van dit obscure en fantasierijke clubje wordt geopperd dat er mogelijk toch intelligent leven aan...
109 reacties
14-12-2011
"Barmhartigheid van goddelozen is meedogenloos", spreukte Salomo al ruim 3000 jaar geleden. En het lijkt niet echt het juiste moment om dat tegen te spreken, getuige de plannen van de Nederlandse Vere...
8 reacties
07-12-2011
Morgen is het zo ver. 60 jaar na de introductie van de beeldbuis in ons land gaan wij ook eens kijkje nemen. Met de gordijnen dicht, vanuit een af te sluiten kastje, op zolder of via Uitzendinggemist ...
11 reacties
30-11-2011
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering