Verschillende karakters in een relatie

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vriend en ik hebben nogal verschillende karakters. Daarom ontstaan er soms best irritaties. Ik ben best ijverig en hij komt bij mij soms laks over. Ik ben bang dat het later als we getrouwd zijn fout gaat. We hebben nu eigenlijk nooit ruzie, maar ik ben bang dat het later wel ineens fout gaat. Hoe kan ik hier mee omgaan?

Antwoord

Het is goed dat je die verschillen nu opmerkt. Veel jonge mensen die verliefd zijn sluiten juist de ogen voor de zwakke punten van de ander en denken dat het later vanzelf wel goed zal komen. Verschilpunten zullen er altijd zijn, dus helemaal hetzelfde zul je nooit worden en dat hoeft ook niet. Toch denk ik dat het goed is om dit door te praten en dat je laat zien dat je er best wel ongerust over bent.

Het mooie is dat wanneer je nog jong bent, je veel makkelijker dingen kunt veranderen als wanneer je ouder bent en al helemaal gesetteld. Het kan niet zo zijn dat straks de een helemaal op de ander gaat leunen. Je draagt samen verantwoordelijkheid voor je huwelijk en je moet je er allebei voor inzetten.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

karakterverkering